vrijdag 7 augustus 2015

Puyenbroeck en zijn wespen

Vandaag zijn we op uitstap geweest naar recreatiedomein Puyenbroeck.
Dit is een heel leuk park, of toch het deel dat wij gezien hebben: plaats om te picknicken, een verkeersparcours om de verkeersregels te leren voor de -12 jarigen, een speeltuin met heel veel speeltuigen zowel voor kleine als voor grotere kinderen, plaats om te petanquen, een zandbak met heuveltjes en waterkanonnen en kleine fonteintjes om nat te worden tijdens het spelen, pedalo's en roeibootjes op de vijver, ...
Maar wat ze ook hebben, en waarvoor ze met heel veel borden waarschuwen, zijn ... wespen.
Normaal gezien heb ik niet zo'n probleem met wespen. Oké, ik ga ze niet opzoeken, maar ik ga er ook niet naar slaan of er van weglopen. Aangezien ik redelijk allergisch ben voor beten en steken van allerlei dieren (voornamelijk muggen, maar ook bijen en wespen) moet ik er ook wel voor opletten.
Maar dus op het moment dat we al hadden beslist om terug naar huis te gaan, kwam er plots zonder aanleiding een wesp rond mij vliegen, kruipen over mijn hand, kriebelen aan mijn oor. Nuja, zonder aanleiding, ik was wel een ijsje aan het eten, maar die diertjes kwamen niet op mijn ijsje af, maar echt naar mij.
Op den duur werd ik zo radeloos (en ook wel een beetje bang om gestoken te worden) dat ik riep naar mijn vriend die achter mij aan kwam met onze kleinste zoon, dat ik er zo snel mogelijk weg wilde en alvast naar de auto ging. Op weg naar de wagen samen met mijn oudste zoon waren er plots geen wespen meer te bespeuren en heb ik in alle rust mijn ijsje kunnen delen met mijn zoon die al een hele tijd aan het bedelen was om een hapje, maar geen kreeg uit angst voor de wespen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten