zondag 26 juli 2015

Rainbow love

Mijn broer heeft eindelijk de liefde van zijn leven gevonden. Om volop van elkaar te genieten en samen hun toekomst te plannen, beslisten ze om voor onbepaalde tijd op wereldreis te gaan.
Mijn broer zou nog regelmatig van op afstand werken en ook zijn vriend zou hier en daar werk zoeken. Verder proberen ze zo veel mogelijk gratis verblijfplaatsen te vinden.

Voor hun afscheidsfeestje wilden ze geen cadeau's. Maar aangezien mijn broer zo enthousiast was over mijn verjaardags-filmpje, besloot ik voor hen ook een filmpje te maken.

Gezien het thema (de liefde tussen twee jonge mannen) wilde ik zeker de regenboogvlag in het filmpje. De regenboog kleurde ik op verschillende bladeren zodat ik het effect van de groeiende regenboog kreeg.
Hartjes konden natuurlijk ook niet ontbreken. Hiervoor zocht ik een mooi origami-model en ik maakte een paar kleine hartjes voor hun verliefdheid en een groot hart dat symbool staat voor hun relatie en hun wederzijdse liefde.
Ik zocht naar twee Playmobil mannetjes die de twee geliefden konden voorstellen. Het mochten dus geen blondjes zijn en de huidskleur moest bleek zijn. Verder wilde ik ook dat de kleren bij elkaar pasten. Ik koos deze boswachter en deze boswachter met dieren.
De twee mannen houden van de natuur en gaan eerder de alternatieve toer op, dus vond ik het bos-decor ideaal. Als je goed kijkt herken je de kruinen van de bomen uit de set afrikaanse savannedieren.
Bijna op het einde van het filmpje kijken de bosdieren naar de mooie regenboog en daarna komen er twee kleine jongetjes op het toneel. Die twee stellen mijn zoontjes voor die niet aanwezig konden zijn op het feest, maar die hun peter/oom en zijn vriend een goede reis willen wensen.
Voor de muziek koos ik een gitaar-deuntje (of iets wat er voor kan uitgaan) omdat de vriend van mijn broer gitaar speelt.

Hieronder vind je de versie die ik op het feest heb laten spelen.


                  



Ik had eerst een kortere versie gemaakt, maar hoe dichterbij het feest kwam, hoe minder tevreden ik was over die versie.


                  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten