dinsdag 14 juli 2015

Aardbeien-tijd

Tijd voor een nieuwe nail art!

Begin met je nagels mooi te maken: vijlen, nagelriemen achteruit duwen (hiervoor kan je nagelriemolie kopen of gewoon bodylotion gebruiken), ...
Was je handen goed met ontvettende zeep, zo blijft de nagellak beter zitten.
Breng een basis-laag aan.
Begin aan de basiskleur; Hiervoor heb ik het kleur 'Strawberry' uit de Aldi gebruikt. Een paar weken geleden verkochten ze daar doosjes met vier felle kleuren geurnagellak. Die nagellakjes ruiken minder fel dan sommige andere soorten, maar echt lekker ruiken kan je het ook nog niet noemen.
Het kleur 'Strawberry' bleek de aardbeikleur niet echt te benaderen, het is meer een barbie-roze, dus heb ik, als de eerste laag droog was, van dezelfde reeks het kleur 'Orange' gebruikt.
Breng telkens een dun laagje aan zodat het roze een beetje door het oranje komt. Daardoor ontstaat de mooie aardbeienkleur.
Als de basiskleur droog is kan je met de top van een tandenstoker en een gele nagellak (ik gebruikte 'Pineappel' van dezelfde reeks) puntjes zetten voor de aardbeizaadjes.
Daarna maak je het kroontje van de aardbei met groene nagellak (hiervoor gebruikte ik het laatste kleurtje uit mijn Aldi-doosje namelijk 'Kiwi'). Ik gebruikte het nagellakborsteltje voor het breedste stuk en de top van een tandenstoker voor de blaadjes.



En dit zijn de nagellakjes die ik heb gebruikt (een beetje overbelicht door de flits omdat het al wat duister wordt).



Van links naar rechts:
Essence Studio Nails pro white hardener: ik gebruik deze als basislaag, hij doet je nagels er heel gezond uitzien, dus daardoor perfect geschikt om zonder extra kleurtjes te gebruiken, maar zeker twee lagen aanbrengen als je er geen kleurtje bovenop legt omdat deze hardener na een eerste laag niet glad aanvoelt.



Biocura (Aldi): Orange, Strawberry, Pineapple en Kiwi: heel tevreden over deze kleurtjes, goedkoop en goed dekkend, wel even wennen aan het vreemde geurtje.
Essence Sealing top coat: de naam zegt het zelf: toplaag



Tip: laat elke laag goed drogen vóór je een volgende laag aanbrengt. Laat ook achteraf heel lang drogen. Ik heb drie nagels opnieuw moeten doen omdat ik het niet lang genoeg liet drogen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten